Sunday, June 22, 2008

TAJUK HARI INI..???


Hari ni nak cite apa ek..tak de yang menarik. Cuma hari ini jumpa Lan Chini kat Bukit Rangin Kuantan. Dalam pertemuan singkat tu..sempat la kami sembang hal2 berkaitan dengan bidang yang mengujakan ni...cendawan..cendawan..cendawan. Lan chini satu nama yang sgt dikenali di Pahang bagi pengusaha cendawan.Apa pun tq kat Lan sbb meluangkan masa untuk akak berbual dengannya..even rushing nak balik Seremban.


Dlm minggu..merupakan hari yang best bagi akak..yelah pertama kali juga jumpa ngan adik Planta..wa..dtg rumah akak tu..selepas 3 kali appointed tak jadi..Tq Planta..jgn lupa bila balik terengganu tu..transit rumah akak lagi ye.


Dpt msg dari beberapa individu yang da lama bergiat dlm bidang ni..waaaa..malu la...tp rasa bangga juga sebab mereka seolah2 mengalukan akak yang baru dlm bidang ni..tq pada semua..tq pada Syed Csu, Ayne dan Permai Desa.


Habuk kayu..satu bahan asas penting. Tp buat pengetahuan kwn2 di luar Kuantan..Bahan asas ni sgt susah didapati sekitar kawasan kami..sebb tu la akak selalu buat stok cm tu..jgn terperanjat la ngan treler tu ye..hehehe..dan tentunya harga tu tak murah sgt sbb semua pening ngan kos pengangkutan..tapi if nak diratiokan, ia masih mampu untuk memberi pulangan bila hasil cendawan smp ke end user(petik kata Kulat tuuu..).


Da la ek..mcm karangan budak sekolah la pulak..